Shallwego, tecrübeli ekibi ve operasyon gücüyle turizmde fark yaratacak

Soldan sağa: ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Şefik Gündoğdu, ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Eslek, ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Cemil Yıldırım, ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş

Last Updated on 21 Ocak 2022 by Yaşar Çelik

“Güçlü ekip, doğru teknoloji ve doğru partner” parolasıyla Shallwego markası turizm sektörüne giriş yapıyor. B2B ve B2C alanda seyahat çözümleri sunacak Shallwego’nun öncelikli hedefi Türkiye’deki seyahat pazarında güvenilir bir oyuncu olmak ve sonrasında global pazara açılmak.

2006 yılında genç girişimci Ahmet Cemil Yıldırım tarafından kurulan ACY Şirketler Grubu turizmdeki faaliyetlerini Shallwego markasıyla güçlendiriyor.

Turizm sektörüne ilk olarak İtalya’da transfer hizmeti sunarak giriş yapan ACY Şirketler Grubu, yeni alt markası Shallwego ile global pazara açılmaya hazırlanıyor.

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş, Shallwego Genel Müdürü Sonat Balkan, ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Eslek ve Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse.

Shallwego markasının yönetiminde yer alan önemli isimlerden ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Eslek, ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş, Shallwego Genel Müdürü Sonat Balkan ve Shallwego Genel Müdürü Yardımcısı Alpay Köse ile markanın kuruluş serüvenini, hizmet sunacağı alanlar, faaliyetleri ve hedefleri konusunda görüştük.

Shallwego markasının yola çıkarken “Güçlü ekip”, “doğru teknolojik altyapı”, “seyahat acentaları ve kurumsal firmalar için seyahat çözüm ortağı olma” parametrelerini ilke edindiklerini açıklayan Shallwego yöneticileri; yakın gelecekte global ölçekte hem seyahat hem de seyahat teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir yapıya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

BURCU ESLEK: OKYANUSLARA AÇILMADAN ÖNCE DENİZLERİ AŞMA PLANIMIZI TAMAMLADIK

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Eslek

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Eslek, ilk olarak Shallwego markasının kuruluş hikayesi ve faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulundu.

“ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Cemil Yıldırım’ın ilk olarak İtalya’da havalimanı transfer hizmetleri sunarak turizm sektörüne adım attığını” belirten Burcu Eslek; “Ahmet Cemil Yıldırım’ın turizm sektöründeki faaliyetlerini geliştirmek için zaman içerisinde fırsat kolladığını fakat atılan adımların Türkiye’deki konjonktürel gelişmeler ile sekteye uğradığını; son olarak Shallwego’nun lansmanının pandemi nedeniyle ertelenmek zorunda kaldığını” açıkladı.

“PANDEMİDE RE-ORGANİZASYON VE AR-GE ÇALIŞMALARINA AĞIRLIK VERDİK”

Pandemi dönemini, Shallwego markasının sektöre daha güçlü bir şekilde giriş yapması için hazırlıklar yaparak; AR-GE ve re-organizasyon çalışmalarına ağırlık vererek geçirdiklerini ifade eden Burcu Eslek; şu açıklamalarda bulundu:

SHALLWEGO’NUN PANDEMİ SÜRECİNDE HAYATA GEÇİRDİKLERİ

“Pandemi öncesinde 2016 yılında turizm alanındaki faaliyetlerimize başlamıştık. Pandemi nedeniyle Shallwego markasının lansmanını ertelemek zorunda kaldık ama sonrasında bu dönemi “negatifi pozitife çevirmek” için adımlar attık. IATA bir seyahat acentası olarak aynı zamanda Türk Hava Yolları, Pegasus, Corendon, SunExpress ve low cost air entegrasyonlarımızı tamamladık. Teknolojik altyapımızı geliştirdik, güçlendirdik. Ekibimizi transferler ile daha tecrübeli ve daha güçlü bir hale getirdik.”

Burcu Eslek; “Bundan sonraki süreçte turizm sektöründe faaliyet gösteren Shallwego markası, ACY Şirketler Grubu’nun ve bizlerin hayatında hep var olacak. Biz bu bebeği büyütüp; bir Dünya kahramanı haline getireceğiz” ifadeleriyle sözlerini tamamladı.

ARİF GÜNEŞ: “DOĞRU EKİP, DOĞRU TEKNOLOJİ, DOĞRU PARTNER” PAROLASIYLA YOLA ÇIKTIK

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş ise Shallwego’nun faaliyet göstereceği alanlar ve sunacağı hizmetler, Shallwego’nun teknolojik altyapısı ve hayata geçirdikleri projeler hakkında açıklamalarda bulundu.

SHALLWEGO’NUN FAALİYET GÖSTERECEĞİ ALANLAR

İlk olarak Shallwego’yu kendi içinde 3 kanala ayırdıklarını belirten ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş; bunları şu şekilde sıraladı:

1) Son tüketiciye hitap eden B2C kanalımız: 7’den 77’ye herkese seyahat hizmetleri sunan shallwego.com

2) Acentalara hitap eden B2B kanalımız: Türkiye’deki tüm acentalara her türlü seyahat ihtiyacını giderebilecek bir yapıya sahip olan acenta portalı: Shallwego Acenta Portalı

3) Shallwego Corporate: Yine aynı şekilde kurumsal firmaların ve KOBİ’lerin A’dan Z’ye seyahate dair tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek: Shallwego Kurumsal Departmanı

SHALLWEGO’NUN SUNDUĞU HİZMETLER

Arif Güneş, Shallwego markasının bu üç kesim için uçak bileti, otel rezervasyonu, transfer, vize, rent a car, etkinlik ve paket tur hizmetleri sunacaklarını bunun yanı sıra bu hizmetleri satın alanlara havalimanına transfer, havalimanında “fast-track” hızlı geçiş, seyahat sigortası vb. gibi bonus hizmetler sunacaklarını belirtti.

SHALLWEGO’NUN TEKNOLOJİK ALTYAPISI VE ÇALIŞTIĞI MARKALAR

Shallwego’nun teknolojik, dijital dönüşümünde ve operasyonlarının yönetiminde rol alan Arif Güneş; Shallwego’nun teknolojik altyapısı ve teknoloji partnerleri hakkında ise şu açıklamalarda bulundu:

“Uçak bileti alanında Amadeus ile iş birliğine gittik. Amadeus’un Quick Connect sisteminin entegrasyonunu Türkiye’de ilk biz gerçekleştirdik. Pilot acentası olduk. Diğer yandan hem yazılım hem ön muhasebe ve resmi muhasebe tarafında Arkman Yazılım’ı tercih ettik. Otel rezervasyonu, yatak bankası alanında Hotelbeds, Webbeds, GoGlobal gibi global oyunvular ve San TGS bünyesindeki Paximum ile iş birliğine başladık ve . Şu anda Dünya genelinde 600 binden fazla otel ile GDS olarak entegrasyonlarımızı tamamladık. Bunun yanı sıra sektörde birçok otel ile bağlantılı olan Hotelrunner ile entegrasyonumuzu tamamlayıp kendi otel kontratlarımızı yönetmeye başladık. Yurt dışı ve yurt için transfer konusunda Pax Drive ile iş birliğine gittik.

KUZEY KIBRIS SPESİYALİSTİ OLMAYA ADAY

Kuzey Kıbrıs tatilleri için kendi tur modülümüzü oluşturduk. Çünkü Kıbrıs’ın Türk turist için yeri ayrıdır. Şu anda Kuzey Kıbrıs’taki hemen hemen bütün otelleri sistemimizde satışa açtık.”

“GELECEKTE VERİ, ALTIN VE PETROLDEN DAHA DEĞERLİ OLACAK”

“Bizim için teknoloji; sadece yazılım ve yazılım kodlarından ibaret değil” diyen Arif Güneş; “Shallwego olarak, data analizi ve veri toplama ile ilgili ciddi çalışmalar yürüttüklerini de” açıkladı.

Arif Güneş bu konuya ilişkin ise şunları söyledi: “Şunu biliyoruz ki gelecekte veri; altın ve petrolden daha değerli olacak. Biz ne kadar çok veri toplayabilir ne kadar çok onu “data designing” kapsamında yorumlayabilir ve o verileri kullanabilirsek gerek pazarlamada gerek satışta gerekse satış sonrası etkinliklerde önemli bir güce ve avantaja sahip olacağız.

“SEYAHAT TEKNOLOJİLERİ ALANINDA DA FAALİYET GÖSTEREN ŞİRKET OLMA YOLUNDA İLERLİYORUZ”

Bunun üzerinde duruyor ve çalışmalar yürütüyoruz. Şu anda Shallwego bir turizm şirketi olarak görülebilir ama Shallwego aynı anda turizm şirketi olduğu kadar bir teknoloji şirketi olma yolunda hızla ilerliyor.”

SONAT BALKAN: SHALLWEGO GİBİ GÜVENLİ ADIMLARLA BÜYÜYEN BİR MARKAYA KATILMAK HEYECAN VERİCİ

Shallwego Genel Müdürü Sonat Balkan

Sektörün önde gelen isimlerinden, tecrübeli ve başarılı turizm profesyoneli Sonat Balkan da son dönemde Shallwego Ailesi’ne katılan önemli isimlerden oldu. Sonat Balkan, Shallwego markasının genel müdürü olarak görev alacak.

Sonat Balkan, Shallwego Ailesi’ne katılmasının ardından “ShallWeGo gibi parlayan, güvenli adımlarla büyüyen bir markaya katılmak ve markanın gelişimine katkıda bulunmak benim için çok heyecan verici ve keyifli olacak” açıklamasında bulundu.

Öncelikli hedeflerinin global pazara açılmak olduğunu belirten Sonat Balkan, “2 – 3 yıl içerisinde yurt dışındaki ofisimizi hizmete açmaya planlıyoruz. Bu, Shallwego markasının global pazara açılma yolundaki ilk adımımız olacak. Orta vadede ise Shallwego’yu global bir marka haline, global bir oyuncu haline getireceğiz. Bu hedefimizi gerçekleştirmek için çalışmalara başladık.” dedi.

ALPAY KÖSE: GÜÇLÜ BİR EKİP KURDUK; EKİBİMİZE GÜVENİYORUZ

Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse

Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse ise organizasyon yapısı, Shallwego ekibi ve Shallwego’nun hizmet kalitesi: Shallwego Effect hakkında açıklamalarda bulundu.

Shallwego’nun yeniden yapılanma sürecinde belirledikleri ve önem verdikleri doğrular olduğunu belirten Alpay Köse; bu doğruları şu şekilde sıraladı:

“Biz yola çıkarken net olarak bildiğimiz ve önem verdiğimiz birkaç tane doğru vardı. Biz şunları çok iyi biliyorduk. İlk olarak doğru bir ekip kurmamız gerekiyor. İkinci olarak doğru teknolojiyi kullanmamız gerekiyor. Ve son olarak biz;  doğru ekiple doğru teknolojiyi, doğru partner ile birleştirdikten sonra bir güvenilir bir sistem yaratacağız. Buna inanıyorduk. Bunları göz önünde bulundurarak yol aldık.”

“TEKNOLOJİK ALTYAPIMIZ KADAR OPERASYON GÜCÜMÜZE DE GÜVENİYORUZ”

“Yeni kurulan benzer turizm işletmelerinde genellikle kuruluş aşamasında uçak bileti, otel, konaklama, transfer ve paket tur operasyonlarının birkaç kişilik tek bir departman tarafından yürütüldüğünü” ifade eden Alpay Köse; “Shallwego olarak bu ürünler için ayrı ayrı departmanlar kurarak; departmanların başına işinin profesyonellerini getirdik. Uçak Bileti, Transfer, Yurt içi ve Yurt Dışı Otel , Kıbrıs turları, Yurt Dışı ve Kültür turları , Call Center  özelinde, tüm alanlar işinin profesyonelleri tarafından yönetiliyor. 50 kişiden oluşan ekibimize ve operasyon gücümüze güveniyoruz” dedi.

SHALLWEGO CALL CENTER

Alpay Köse; “Shallwego Call Center’ın resmi tatiller dahil 7/24 gelen çağrıları karşıladığını ve en iyi şekilde hizmet sunduğunu” sözlerine ekledi.

SHALLWEGO’NUN HİZMET KALİTESİ VE ÖNCELİKLERİ

Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse, son olarak Shallwego’nun hizmet kalitesi, bu konuda önem verdikleri hususlar ve “Shallwego Effect” hakkında açıklamalarda bulundu.

KOŞULSUZ İADE VE GARANTİ

Pandemi döneminde ve sonrasında “turizm – seyahat” alanında “güven” unsurunun büyük önem kazandığını ve bundan sonraki süreçte güvenilir şirketlerin ayakta kalacağını söyleyen Alpay Köse; “İnsanlar pandemide iadeler konusunda çok büyük sıkıntılar yaşadı. Önemli firmalar büyük prestij kaybı yaşadı. Bunun için Shallwego olarak “koşulsuz iade” veya seyahat ile bir sorun yaşandığında sorunun giderilmesine yönelik garanti veriyoruz” dedi.

SHALLWEGO EFFECT

Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse son olarak “Shallwego Effect” kavramına değindi. Köse, açıklamalarını şu cümlelerle tamamladı:

“Shallwego olarak müşterilerimiz için “hizmet sunumu”ndan daha çok “deneyim yaşatma” konusuna odaklanıyoruz. Kalite standartlarımız için belirlediğimiz “Shallwego Effect” kapsamında; bizi tercih edenlere optimal fiyatlar altında “daha fazla deneyim, daha fazla hizmet ve daha kaliteli hizmet” sunmaya çalışıyoruz. Biz aslında, kurumsal taraftaki hizmet kalitesini; son kullanıcı (B2C) ve acenta (B2B) tarafındaki diğer müşterilerimize de sunmak istiyoruz.”

SHALLWEGO EKİBİ

ACY Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Arif Güneş ve Shallwego Genel Müdür Yardımcısı Alpay Köse
Shallwego B2B Satış Departmanı
Shallwego Operasyon ve Muhasebe Departmanı
Shallwego Bilet Departmanı
Shallwego Çağrı Merkezi ve Ürün Departmanı
Shallwego Dijital Pazarlama Departmanı
Shallwego İnsan Kaynakları – Hukuk – Mali ve İdari İşler Departmanlarının çalışanları