İskandinavya turları için Helsinki’deki adres: Carisa Travel

Carisa Travel Group Kurucusu Özgür Beter

Last Updated on 30 Kasım 2018 by Yaşar Çelik

Helsinki merkezli Carisa Travel’ın kurucusu Özgür Beter, İskandinavya seyahat uzmanı olarak hızla büyüdüklerini, özellikle yılbaşlarının favori merkezi Lapland için şimdiden 2020 yılı satışlarını yaptıklarını söylüyor. Carisa Travel’ın Türk acentelere özel servisleri de rağbet görüyor.

Carisa Travel Group, İskandinavya turlarında uzman bir seyahat servis şirketi. Kurucusu Özgür Beter, rehber kökenli Türk bir turizmci. Finlandiya’nın başkenti Helsinki merkezli bir şirket olarak 2012 yılında çalışmaya başladıklarını söyleyen Özgür Beter, kısa bir süre sonra limited şirkete dönüştüklerini anlatıyor. Beter’in verdiği bilgiye göre Carisa Travel Group; Almanca, Fince, Türkçe ve İngilizce dillerinde misafir ağırlayabiliyor. ‘Finlandiya Yerel Rehberi’, ‘Nordic Tour’ ve ‘Helsinki Segway Turu’, Carisa Travel’ın alt markaları olarak öne çıkıyor.

Carisa Travel Kurucusu Özgür Beter, COOP TRR CEO’su Fatih Şenel ve Nordic Tour Kurucu Ortağı ve Carisa Travel Satış Müdürü Necip Edis, Essen’deki buluşmada.

Avrupa Türk Seyahat Acenteleri Birliği’nin (COOP TRR) Almanya’nın Essen kentindeki 3. Yıllık Buluşması’na Finlandiya’dan katılan tek Türk turizm şirketi olan Carisa Travel, aslında Türkiye’den İskandinavya’ya yapılan turların ilk adresi.

Carisa Travel Group’un bir destinayon yönetim şirketi olarak sadece gruplara hizmet verdiğini kaydeden Özgür Beter, “Sadece bizim yaptığımız yaklaşık 2 bin 500 pakslık Türk grup var. Cruise bölümünde ise yaklaşık 15 bin civarı Türk geliyor. Geçen yıl 30-35 cruise’a yerel servis verdik. Önde gelen bir Türk tur şirketinin Finlandiya’dan başlattığı yeni bir cruise gezisi var, henüz aktif olarak reklam yapmamalarına rağmen çok iyi satıyorlar; işte onlarla da Helsinki turizmini canlandırmaya çalışıyoruz. Gelenler gecelemese de en azından günü birlik şehri tanıyıp başka ülkelere geçebilsinler istiyoruz” diyor.

TÜRKLERE ÖZEL FİYATLARI VAR

Dünyanın her yerinden gelen misafirlere hizmet verdiklerini ifade eden Beter, kuruluş hikayelerinden günümüze kadar gelen süreci şöyle anlatıyor:

“Şirketi kurarken bu kadar hızlı büyüyeceğimizi tahmin etmiyorduk, süreç bizi bugünlere kadar getirdi. Kısa zamanda kendi ulaşım araçlarımızı satın alabildik. Geçen yıl günü birlik 120 Euro’ya sattığımız bir turu bu sayede 60 Euro’ya indirdik. Çünkü artık kimseye para vermeden kendi araçlarımızla turları gerçekleştirebiliyoruz. Öte yandan Carisa Travel Group’un tüm çalışanları aynı zamanda kokartlı birer rehber. Almanca, Fince, Türkçe ve İngilizce dillerinde çok rahat bir şekilde hizmet veriyoruz. Yoğun talepler üzerine yakında bir de İspanyolca bilen bir arkadaşımızı ekibimize katıp İspanyolca günübirlik turlara başlayacağız. Türk misafirlerimiz grup olarak geldiklerinde hizmetlerimizden daha avantajlı fiyatlarla yararlanıyorlar. Nordic Tour üzerinden sadece kişisel satış yapabiliyoruz ama Carisa Travel Group sadece şirketlere özel çalışıyor.”

Carisa Travel’ın günlük turlarda Expedia, Trip Advisor’un yan şirketi Vaitor, Royal Caribbean gibi dünyanın önde gelen seyahat şirketlerinin servis sağlayıcısı olduğunu, Türkiye’den de alanında uzman tur şirketler ile çalıştıklarını söyleyen Özgür Beter, “Bizim asıl müşterilerimiz acenteler” diye konuşuyor. Beter, Helsinki’de hiç aksamadan yaptıkları dört tane günlük şehir turu çeşidi olduğunu aktarıyor.

2020 LAPLAND SATIŞLARINA BAŞLADIK

2019 satışlarını çok önceden kapattıklarını kaydeden Özgür Beter, 2020 için daha da umutlu olduklarını vurguluyor. Halen ulaşamadıkları acenteler olduğunu dile getiren Beter, 2020’den sonra İskandinavya bölgesinde daha da söz sahibi olacaklarını öngörüyor. Özgür Beter, “Önümüzdeki yıllar için riskleri şimdiden alarak kaliteli tur paketlerimizi satmaya başladık. Özellikle yılbaşı paketlerinde Lapland gibi dünyanın gözünün çevrildiği bölgelerin satışlarını şimdiden yapıyoruz. Çünkü hayatında bir kez olsun mutlaka orayı görmek isteyen yüzlerce insan sırada bekliyor ve bizim kapımızı çalmak durumunda kalıyorlar. Husky ve geyik turları, buz otelde yemek veya sadece transfer bizde. Bizimle bir kere çalışan genellikle çalışmaya devam ediyor” yorumunu yapıyor.

HELSİNKİ’DE TÜRK TARZI TURİZM

Finlandiya’da sadece turizm yapan tek Türk şirketi olduklarını belirten Özgür Beter, “Birkaç Türk şirket daha mevcut ama onların başka yan işleri de var. Biz ekmeğimizi sadece turizmden kazanıyoruz” diyor. Türk turizmcilerin çalışma sistemlerinin diğer yerel şirketlere göre daha ‘hızlı ve esnek’ olduğunu vurgulayan Beter, şunları ifade ediyor: “Lapland turlarında uçak hariç 250 Euro’ya paket verebilirken; 35 bin Euro’ya sattığımız kişisel paketimiz de var. Bu yüksek kategorideki tüm servisler özel; Türkiye’den ve dünyadan bu fiyata senede birkaç kişi gelebiliyor. Örneğin geçen ay Beverly Hills’e gidip dünyaca ünlü bir aktöre sunum yaptım. Dünya tarafından tanınan kişiler müşterilerimiz oluyor. Carisa Travel Group Satış Pazarlama Müdürü ve Nordic Tour Kurucu Ortağı Necip Edis’le yakın zamanda tamamen lüks hizmetler vereceğimiz yeni bir bölüm kurmayı planlıyoruz, onun için biraz daha bütçe gerekiyor.”

EMITT’E GELİYOR

Carisa Travel Group olarak 31 Ocak-3 Şubat 2019 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde yapılacak Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’na (EMITT) katılacaklarını bildiren Özgür Beter, Türkiye’de yeni iş bağlantıları yapmak için 2. holdeki A130 nolu stanta Türk meslektaşlarını beklediklerini sözlerine ekliyor.